вівторок, 23 лютого 2016 р.

Не стійте на місці, не чекайте подачки. Не втрачайте часу


Олександр Сокуров:

«Своїм випускникам я сказав: у кого є можливість, їдьте, не стійте на місці, не чекайте подачки. Буде душевна потреба - повертайтеся. Але ви приїдете вже в іншій якості. Не втрачайте часу. »

На прес-конференції, присвяченій відкриттю кінофестивалю «Повний артхаус» кінорежисер Олександр Сокуров торкнувся найгостріші проблеми вітчизняного кінематографа і трохи покритикував культурне обличчя Челябінська.
20 лютого 2016

Чого хочуть кінематографісти

«Якщо Рік культури закінчився закриттям бібліотек, то в Рік кіно - вже зараз зрозуміло - ми втратимо всі документальні кіностудії Сибіру, ​​Уралу, Далекого Сходу, північних регіонів і Північного Кавказу.
Перше, що необхідно вітчизняному кінематографу - вирішити проблему дебютів. Їх потрібно 80-100 в рік, щоб ми могли виділити з них три-чотири молодих фігури. Зрозуміло, що з них 70 відсотків будуть такими, що дивитися неможливо.
У студентів немає можливості проходити практику на кіностудіях. У Росії знімається тільки багатосерійне кіно, куди я своїх студентів справді не посилав і не дозволяв їм йти в такі знімальні групи. Немає запуску масштабних історичних картин, серйозних класичних екранізацією - того, що є основою для формування художнього смаку молодих людей.
Для мене рік кіно - спроба переконати своїх колег з Міністерства культури, президента, прем'єр-міністра зайнятися справою і подивитися на це тверезо ».

Боротьба з системою і самим собою

«Сьогоднішня освіта - станова. Мої студенти, які навчалися на режисерському факультеті, закінчили з боргами. Це люди, чиї родини не можуть 120-200 тисяч заплатити за рік навчання. Так у нас ніколи ніякий Шукшин не з'явиться. Всі мої спроби протистояти оплаті за вищу освіту призвели до того, що я зіпсував стосунки із великою кількістю чиновників і ректорів.
У галузі культури найбільший відсів. З 12-15 осіб групи, добре, якщо один буде працювати в кіно. Природний відсів - це результат «недолі», нещастіння, алкоголізму, дурості, недисциплінованості, відсутність наполегливості. У цій професії складно витримати боротьбу з самим собою. Інших по-справжньому великих ворогів немає ».

Їдьте!

«Кожен режисер повинен мати можливість взяти квиток і працювати там, де він може реалізувати свої задуми. Якщо потрібно, я поїду і буду знімати там, де мене розуміють. Я багато фільмів зробив, де жодного російського слова не звучить.
Своїм випускникам я сказав: у кого є можливість, їдьте, не стійте на місці, не чекайте подачки. Буде душевна потреба - повертайтеся. Але ви приїдете вже в іншій якості. Не втрачайте часу. Ми в умовах радянського періоду втратили багато. У мене всеі картини були закриті. І якби не прийшов Горбачов, я навіть знаю, в якому таборі я б сидів за «антирадянську діяльність».

Вовча зграя глядачів

«Ситуація складається так, що просунути фільм на телебачення не можна. Тут ми показуємо на один сеанс і люди будуть. А на другий будуть? Не впевнений. На жаль, система прокату в Росії не передбачає затребуваності таких як я. У нас немає кіномережі, незалежної від американців. Але добре, давайте проведемо експеримент: ось вам кінотеатр, покажемо російське кіно. Скільки людей буде в залі? Десять. А скільки залишиться до кінця фільму? Три.
Підгодоване, розбещене візуальним товаром суспільство перетворюється в зграю вовків - їм потрібна кров. А якщо такий зграєю стає цілий народ? »

«Я більше на ваш фестиваль не приїду»

«Я сьогодні трохи поїздив по Челябінську і мені прикро, що місто в такому стані. У нього немає ні особи, ні планування. Я бачив кілька будинків, які - ну просто скарби - стоять із забитими вікнами. Ні сьогодні-завтра буде підпал і вони згорять. Скільки в місті дерев? Можна підрахувати. Ви не зіб'єтеся з рахунку. Одна з найбільш гнітючих картин, що в ландшафті немає ніякого втручання зеленого простору. Потворні фасади цих 60-70х років. У що перетворили місто? Чи був він коли-небудь іншим?
Я бачу ваші обличчя і почув обурені голоси. Вибачте, що образив вас і принизив, але я закликаю вас бути самокритичними. Я більше нічого не буду говорити з приводу вашого прекрасного міста і думаю, що я більше на ваш фестиваль не приїду. Тому що якщо говорити істинно, треба говорити про те, що ти думаєш, а не про те, що тобі здається. Це така серйозна розмова для співвітчизника. Ще раз вибачте мені, будь ласка ».

Оригінал:  http://ob-zor.ru/kultura/aleksandr-sokurov-u-kogo-est-vozmozhnost-uezzhayte-ne-stoyte-na-meste-ne-zhdite-podachi

Немає коментарів:

Дописати коментар